Cant valencià a les barriades humils del Caire (Sons)

Rafel Arnal presenta un nou clip en col·laboració amb el raper K. Broadway

Amb el seu primer disc en solitari, Pam a pam (Factory Music, 2011), el cantant valencià Rafel Arnal va sorprendre més d’un amb un etnopop d’arrels mediterrànies. Ara és al Caire, on entre altres activitats acaba de presentar un impactant clip, “Citizen (amb la fam, revolta!)”, gravat al costat de la gent més humil de la gran ciutat africana. Sobre això, i sobre alguna cosa més, en parla a la següent entrevista.

390_1364145125Screen_shot_2013-03-23_at_22.31

SONS: La cançó “Citizen (amb la fam, revolta!)” la vas fer expressament per al film documental L’estiu més negre?

RAFEL ARNAL: Alba Forés, codirectora de la pel·lícula, em va contactar ja fa uns mesos per contar-me el projecte. Es tracta d’un documental sobre el pitjor incendi ocorregut al País Valencià en molts anys, i com que em va entristir molt el que ocorregué (jo vinc de les muntanyes de València, el meu iaio era de Serra, a la Calderona) i que l’Alba i el Ruben han aconseguit il·lusionar molts músics al voltant d’aquest film de denúncia perquè musicaren les imatges del desastre, doncs vaig veure una oportunitat molt bonica per col·laborar. Llavors jo ja estava treballant amb aquest tema de “Citizen” al Caire, la música ja la teníem enllestida però ens calia arrodonir la lletra. Vaig veure que les imatges del foc, el fum, la llum que genera un incendi… són prou adients per descriure cert estat social i polític de desfeta i confusió, i vaig incloure aquesta temàtica a la lletra de manera que em va servir per concloure la cançó, alhora que s’inseria perfectament al contingut de la pel·lícula.

(per llegir l’entrevista completa i el vídeo punxeu ací)

Anuncis

1 comentari

Filed under Uncategorized

One response to “Cant valencià a les barriades humils del Caire (Sons)

  1. Acabo de descubrirlo y me ha encantado. Muchas gracias.
    Un saludo

Deixa un comentari

